FB ADS – podstawy targetowania reklam do odpowiednich odbiorców

Facebook w dalszym ciągu zajmuje bardzo wysoką pozycję w hierarchii współczesnych social mediów. W końcu to tutaj zdjęcia z wakacji wrzucają znajomi, którzy nie aspirują do bycia influencerami. Tutaj też coraz częściej szukamy podpowiedzi, porad, rekomendacji.

Dlatego właśnie FB ADS to narzędzie o potencjalnie nieskończonych możliwościach – przekonaj się: https://sempai.pl/oferta/facebook-ads/. Dzięki niemu reklamy naszych produktów będą wyświetlały się pomiędzy memami, postami portali informacyjnych i zdjęciem kofitur od babci. Ponadto, dzięki ogromnym ilościom informacji, jakie o użytkownikach zbiera firma Meta, możemy precyzyjnie skierować swoje treści do odpowiednich odbiorców.

FB ADS – podstawowe parametry ustawiania reklam

Prawdziwi ninje od social media mają swoje sekretne sposoby na ustawienie FB ADS. Sztuczki i techniki, które dopracowują od lat i jednocześnie dostosowują do aktualnej sytuacji.

Podstawy targetowania zrozumie jednak każdy, kto w świecie mediów społecznościowych ma przynajmniej średnie doświadczenie. Jeśli chcemy promować na wydarzenie, musimy pamiętać o następujących parametrach:

  1. Lokalizacja. W dużym skrócie obszar, na którym będzie wyświetlana nasza reklama. Jeśli promujemy warsztaty odbywające się w Łodzi, pamiętajmy, aby nie ustawić kampanii na całą Polskę.
  2. Wiek. Istnieje niewiele produktów i usług, które cieszą się równie dużym zainteresowaniem wśród wszystkich grup wiekowych. Jeśli promujemy prelekcję o superbohaterach, powinniśmy skierować naszą reklamę do użytkowników w wieku od 20 do 45 lat. Z kolei koncerty gwiazd starszej daty, mogą spotkać się z dużym zainteresowaniem wśród osób powyżej sześćdziesiątego roku życia.
  3. Płeć. Jeśli organizujemy warsztaty dla mężczyzn, nie ma sensu marnować zasięgów na wyświetlanie kampanii kobietom.
  4. Budżet. Niezwykle ważny parametr naszej reklamy. Im więcej pieniędzy wydamy na kampanię, tym więcej osób ją zobaczy. Pamiętajmy jednak, że samo „wrzucenie” dużych sum na reklamę nie gwarantuje efektów. Co najmniej tak samo istotne jest dobranie pozostałych parametrów oraz treść naszego marketingowego posta.

Jak wykorzystać ADSy FB w ciekawy sposób?

Powyżej przedstawiliśmy najbardziej podstawowy sposób na korzystanie z reklam na Facebooku. Trzeba pamiętać, że portal posiada właściwie nieograniczony potencjał marketingowy. Nasz ekampanie możemy wyświetlać użytkownikom w całkowicie różnych celach. Tutaj wymienić należy:

  • rozpoznawalność
  • ruch
  • aktywność
  • kontakty
  • sprzedaż

Jeśli zagłębimy się w miriady opcji FB ADS, będziemy mogli skorzystać również z kilku naprawdę ciekawy opcji. Tutaj wspomnimy tyko o jednej.

Pixel Facebooka to fragment kodu, który osadzamy na swojej stronie internetowej. Pozwala ona „śledzić” użytkowników, którzy odwiedzają naszą witrynę. W ten sposób otrzymujemy całkowicie unikalną grupę potencjalnych odbiorców reklamy.

Skoro odwiedzili naszą stronę, to z ogromnym prawdopodobieństwem będą zainteresowani naszymi usługami lub produktami. Łącząc ze sobą ruch ze strony internetowej z wszechobecnością Facebooka, możemy zbudować niewiarygodnie wręcz wydajną machinę marketingową.

Comments are closed.