Reklama sklepu internetowego – co warto wiedzieć?
Na obecnym rynku, coraz częściej pojawia się temat marketingu internetowego. W konsekwencji, powstaje wiele nowych sposobów na promocję działalności w Internecie, a co za tym idzie na zwiększenie sprzedaży. Jak rozreklamować sklep internetowy? Jakie działania są skuteczne?
Google Ads i pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozyskiwanie nowych klientów, zwłaszcza w przypadku początkujących przedsiębiorstw, warto rozpocząć od podstawowych sposobów. Zalicza się do nich m.in. pozycjonowanie sklepu internetowego. Opiera się ono na wszelkich działaniach, podnoszącym widoczność strony www w wyszukiwarkach. W ramach SEO na stronach internetowych umieszcza się odpowiednio stworzone treści, które zawierają w sobie konkretne frazy i słowa kluczowe. Ponad to szczególną uwagę zwraca się na:
- szybkość ładowania strony,
- dostosowanie strony do różnych urządzeń mobilnych,
- zamieszczoną grafikę,
- kod źródłowy,
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Opisując pozycjonowanie sklepu internetowego, należy również wspomnieć o Google Ads. Szczególną uwagę warto zwrócić na kampanię produktową. Aby wcielić ją w życie wystarczy połączyć sklep internetowy z katalogiem produktów. Algorytmy Google samodzielnie dobierają zdjęcia czy odpowiednie słowa kluczowe. Po wpisaniu określonego produktu w wyszukiwarce, pojawia się na samej górze. Wielu specjalistów uważa, że jest to jedna z najbardziej skutecznych form marketingu internetowego.
Promocja w mediach społecznościowych
Reklama sklepu internetowego w mediach społecznościowych różni się od promowania strony internetowej w Google – więcej przeczytasz w artykule na blogu Sempai. Warto jednak zaznaczyć, że obecnie platformy, takie jak Instagram wyposażone są w specjalne funkcje umożliwiające sprzedaż. Ponad to powinno się rozpocząć profesjonalne prowadzenie profilu, obejmujące m.in. regularne dodawanie postów odnośnie aktualnych promocji, nowych kolekcji czy wyprzedaży. Nie należy jednak przesadzać z promowaniem produktów! Co jakiś czas warto wstawiać dodatkowe, bardziej wartościowe treści przyciągające klientów na dłuższy okres czasu. Posty te mogą dotyczyć zakulisowych działań w branży, a także opinii klientów na temat produktów. Podobne działania sprawdzę się również na innych portalach, np. Facebook, gdzie dostępna jest również funkcja wykupienia dodatkowych reklam.
E-mail marketing jako reklama sklepu internetowego
W ostatnim czasie coraz głośniej jest o tzw. e-mail marketingu. W dużej mierze polega on na regularnym wysyłaniu newslettera do konkretnych osób. Zawrzeć w nim można nie tylko informacje związane ze sprzedażą, ale także inne treści przyciągające uwagę. Działanie te nie tylko skutecznie promują sklep internetowych, ale także pozwalają utrzymać stały kontakt, zarówno z nowymi, jak i stałymi klientami. Coraz więcej e-przedsiębiorstw stosuje tzw. mechanizm double opt-in. W znacznie większej ilości przypadków, polega on na wysłaniu maila z linkiem aktywacyjnym. Aby zapisać się na newsletter, trzeba wejść w ten link. Brak tego mechanizmu może spowodować, że wiadomości będą trafiać do skrzynki spamu – nawet jednorazowe otworzenia maila od nadawcy jest pewnego rodzaju anty-spamowym sygnałem. Warto również pamiętać o regularności. Najlepszym rozwiązaniem może okazać się zaplanowanie wiadomości na konkretny dzień tygodnia.