Po jakim czasie kampanie Google Ads przynoszą pierwsze efekty?
Początkujący przedsiębiorca, który dopiero planuje inwestycję w reklamę internetową, zastanawia się, po jakim czasie może spodziewać się pierwszych rezultatów takiego marketingu. Ile trzeba czekać, aby klienci zauważyli reklamę i za jej pośrednictwem zaczęli dokonywać zakupów? Czy reklama Google Ads jest pod tym względem doskonalsza niż pozycjonowanie?
Kampanie Google Ads – kiedy zaczynają generować zysk?
Jak powszechnie wiadomo, efekty pozycjonowania są widoczne z reguły dopiero po kilku tygodniach od rozpoczęcia działań na stronie, jak i wokół niej. To inaczej niż w przypadku kampanii Google Ads, która oferuje niemalże natychmiastowe efekty. Po założeniu konta w systemie Google Ads, ustawieniu kampanii i grup reklam oraz doładowaniu salda przedsiębiorca może już po chwili obserwować pierwsze rezultaty swoich działań. Taka reklama w sieci wyszukiwania jest zwykle widoczna już po kilku minutach od jej uruchomienia. Wyjątkiem są jedynie kampanie produktowe – aby zacząć z nich korzystać, przedsiębiorca musi wpierw przygotować feed produktowy, który następnie jest przetwarzany przez Google Merchant Center. Ten proces może potrwać do 72h.
Zyski generowane przez kampanie Google Ads zależą od kilku parametrów:
- odpowiedniej optymalizacji kampanii i grup reklam
- rodzaju wykorzystywanych kampanii (reklama Google Search, Google Display, Performance Max etc.)
- dostosowania stawek CPC (lub CPM) do sytuacji rynkowej
- atrakcyjności samych reklam w aspekcie wizualnym (reklamy graficzne) lub tekstowym (zwroty Call to Action).
Aby w pełni wykorzystać potencjał kampanii Google Ads, najlepiej nawiązać współpracę z dobrą agencją SEM np. sempai, która zadba o optymalizację reklam, wdroży skuteczne działania remarketingowe i będzie stale monitorować osiągane wyniki.
Kiedy warto inwestować w kampanie Google Ads?
Obecnie reklama Google Ads jest tak kompleksową i rozwiniętą usługą, że powinien z niej korzystać każdy przedsiębiorca, który chce pozyskiwać klientów za pomocą Internetu. Tego rodzaju reklama jest absolutnie nieodzowna w przypadku szeroko pojętej branży e-commerce, w tym sklepów internetowych, korzystających zwykle z reklamy Google Shopping, która obecnie umożliwia najskuteczniejsze wypromowanie poszczególnych produktów.
System Google Ads jest odpowiedni zarówno dla firm działających na skalę krajową czy globalną, ale również tych kierujących swoje usługi do lokalnych odbiorców. Reklamodawca za pomocą targetowania ma szansę dotrzeć do swoich klientów docelowych poprzez odpowiednie zidentyfikowanie ich w systemie. Targetowanie Google Ads to narzędzie, dzięki któremu można kierować kampanię do odbiorców spełniających określone warunki – będących w danym przedziale wiekowym, znajdujących się na wskazanym obszarze lub posiadających precyzyjne zainteresowania.
W tym właśnie tkwi tajemnica Google Ads – przedsiębiorca może za pośrednictwem tej reklamy zaprezentować swoją ofertę lub poszczególne produkty dokładnie tym potencjalnym klientom, których uważa za kluczowych. Ta technika ma szczególne znaczenie dla firm oferujących bardzo wyspecjalizowane produkty, których nie ma sensu reklamować ogółowi społeczeństwa. To tez dobra strategia w przypadku firm dysponujących niedużym budżetem reklamowym, które są nastawione na wymierne rezultaty i szybki zysk.